Film

10 gode grunde til at videoer er mere effektive

Hvis du mangler noget som kan overbevise chefen eller dig selv om, at I skal igang med at lave video i jeres virksomhed, så har socialsellingcompany lavet en liste med ikke mindre 10 gode grunde til, hvorfor at videoer er mere effektive.

  1. 90 % af de oplysninger, der sendes til hjernen, er visuelle og de behandles ikke mindre end 60.000 gange hurtigere i hjernen end tekst. Folk husker 80 procent af, hvad de ser, og kun 20 procent af, hvad de læser.

  2. Video fanger din opmærksomhed fordi dine øjne tiltrækkes af bevægelse. Så video er med til at fange din opmærksomhed (og dermed også din målgruppe) på en helt anden måde end tekst og stillbilleder gør.

  3. Google elsker videoer, og vil give fortrinsret til et websted med videoer. Det er op til 50 gange lettere at få en video til at rangere på den første side af et Google søgeresultat end andre indholdstyper.

  4. En omhyggeligt scripted 2-3 minutters video kan være 80 % mere effektiv og formidle lige så mange oplysninger, som en stak trykt materiale. I dagens tempofyldte miljø vil folk hellere se en kort video på et par minutter, end at læse en artikel, der vil tage 15-20 minutter.

  5. Videoer har en lang holdbarhed. Indlæg på Facebook eller LinkedIn forbliver i nyhedsfeedet gennemsnitligt 22 timer, hvorimod indhold på YouTube er aktiv og effektiv i meget længere tid. Statistik for den gennemsnitlige YouTube video viser, at de første tre uger resulterer i 40 % af de samlede videovisninger. De næste 30 % af videovisninger kommer fire til 12 uger efter opdateringen. Yderligere 30 % af visningerne kommer efter 12 til 52 uger.

  6. Video kan hjælpe med at præsentere et konsistent budskab hver gang for hver seer, så dine kunder ved præcist, hvad de køber fra dig. Det er også en nem måde at lave personlig forbindelse med brugerne.

  7. Video giver dig mulighed for at opbygge tillid med dine kunder. Du kan kommunikere i en afslappet, konverserende stil, der hjælper til at virksomheden synes mere reel og relaterbar.

  8. Videoindhold er social media-klar og social media-venlig. Det er let at dele, let at fordøje og det er det mest engagerende indholdsformat, der findes.

  9. I en video kan du bestemme tonefaldet, og du kan interagere og engagere dig med dine kunder på en måde, der får dem til at føle, at du taler direkte til dem. Du kan vælge at være uformel, sjov, alvorlig eller formel. Det er op til dig.

  10. Videoer giver liv til kundeudsagn, der øger din troværdighed og øger sandsynligheden for at seerne bliver kunder. Gode, strategiske kundeudtalelser overtaler de besøgende til at gøre forretning med dig, langt mere effektivt, end du kunne på egen hånd.


    Udarbejdet af www.socialsellingcompany.dk
platforme til video

Vil du høre mere om hvordan jeg kan hjælpe Jer med Idégenrering, planlægning, tilrettelæggelse og produktion, så kontakt mig her.